MSF |
Administrator |
|
|
Dołączył: 20 Lut 2006 |
Posty: 59 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Recenzja
Gothic to połączenie gry akcji i RPG... Można powiedzieć że gra jest bardzo nowatorska i że czegoś takiego jeszcze na oczy nie widziałem i chyba nie zobaczę (może wtedy jak wyjdzie Gothic 2). Jak już wspomniałem to połączenie akcji i RPG... zresztą bardzo udane. Widok w grze jest widziany z trzeciej osoby (TPP), co zresztą chyba jest czywiste jeżeli mówię że jest to też gra akcji. Właściwie dużo ludzi narzeka na sterowanie, ale nie mam pojęcia dlaczego się go ludzie czepiają. Jest to normalne sterowanie, jak w każdej grze akcji. Jedyne co może sprawić problemy to np. sztuka taka jak wsadzenie wybranej broni do pochwy czy choćby handel. Niby czynności banalne ale mogą sprawiać problemy.
Wspomnę nieco o fabule gry. A więc pewnego.. słonecznego (niemiłego) dnia, pewni źli ludzie uznali że jesteś przestępcą i wrzucili cię do krainy zwanej "Kolonią". Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie fakt że z ów krainy nie da się wyjść. A dlaczego? Ponieważ kolonia ma pewną charakterystyczną, magiczną granicę. Po kilku sekundach po przekroczeniu granicy, zaczynają w nas trzaskać piorunami co automatycznie kończy się naszą śmiercią . No i jak tu wrócić do domku??? No i to jest właśnie twoje zadanie... jednak po "wstąpieniu" do koloni, spotykasz faceta imieniem Diego, który mówi nam żebyśmy spotkali się w miejscu zwanym "Starym Obozem". W Starym Obozie od pewnego innego pana (nieważne którego) dowiadujemy się o jeszcze innych dwóch obozach oprócz Starego Obozu. O Nowym Obozie i o Bractwie Śniącego.
Stary Obóz to miejsce gdzie można powiedzieć, trzeba przestrzegać pewnych reguł takich jak płacenie za ochronę strażnikom czy wykonywania poleceń "szefa". Tam, tak naprawdę ludzie nie przejmują się za bardzo ucieczką z kolonii, tylko myślą o zdobyciu władzy. Stary Obóz to najpotężniejsza i największa osada w Koloni. Nowy Obóz to miejsce zarządzane przez magów. Żyją tam głównie bandyci i barbarzyńcy. Magowie sądzą, że wydostaną się z kolonii gdy uzbierają odpowiednią ilość rudy. Osobiście nie polecam dołączenie do tego obozu... wolę Stary Obóz. Jest jeszcze Bractwo Śniącego... Bractwo to można powiedzieć - jest miejscem wiary. Są tam różni kapłani wierzący, że ich bóg - Śniący, wydostanie ich z koloni lub powie im jak to zrobić. Jeśli chodzi o przyłączenie się do Bractwa to jest to całkiem pożyteczne, ale ja osobiście i tak wolę Stary Obóz.
W Gothic jest też całkiem ciekawy system posługiwania się broniami. Walka z potworami jest właściwie całkiem normalna - podchodzimy do potworka i lejemy go mieczem czy czymś innym waląc to w lewo to w prawo... ale mi chodzi o coś innego. Podczas gry znajdziemy nauczycieli którzy będą nas uczyć jak walczyć, i po takiej lekcji zupełnie inaczej wygląda walka naszą bronią. Niby nic nadzwyczajnego, ale mi to się podoba bo rzeczywiście walczy się lepiej. No cóż... co ja będę tu taj dalej opisywał... po prostu - gra jest wspaniała... jednak uwaga - Gothic jest niebezpieczny, ponieważ gdy gramy, możemy nieco zapomnieć że jest takie coś jak życie w prawdziwym świecie .
Kody
chg - Jesteśmy nieśmiertelni
chf - Odzyskujemy zdrowie
iar - Pojawia się miecz Arto
isi - Pojawia się topór Silasa
idieg - Pojawia się łuk Diega
itho - Pojawia się miecz Thorusa
ito - Pojawia się topór Torlofa
ico - Pojawia się siekacz Corda
ipr - Pojawia się miecz Cios Łap±
ina - Pojawia się palka Namiba
iul - Pojawia się artefakt Ulu-Mulu
iro - Pojawia się miecz Czerwony Wiatr
iye - Pojawia się miecz Ostrze Czasu
iur - Pojawia się przedmiot Fala ¦mierci Uriziela
ine - Pojawia się amulet
idm - Pojawia się szata Mrocznych Sztuk
iel - Pojawia się Arcadum Żywiołów
ias - Pojawia się Astronomia
idu - Pojawia się klucz do lochów
iud - Przywołujemy szamana truposzy
iic - Przywołujemy golema lodowego
irf - Przywołujemy orka niewolnika
ime - Przywołujemy chrz±szcza
ibr - Przywołujemy golema kamiennego
itro - Przywołujemy trolla
izo - Przywołujemy młodego trolla
izs - Przywołujemy młodego ścierwojada
izm - Przywołujemy młodego kretoszczura
ixa - Przywołujemy łagodnego demona
isw - Przywołujemy węża błotnego
ibt - Przywołujemy nieruchomego człowieka
iha - Przywołujemy harpię
ilur - Przywołujemy topielca
Downloads
A na tej stronie znajdziecie torrent na którym przez program BitLord ściągniecie tą gre (wersja angielska)
[link widoczny dla zalogowanych] |
|